Την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2022 η Β΄ τάξη του σχολείου μας στα πλαίσια των μαθημάτων Μαθηματικών, Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας-Γραμματείας και Ιστορίας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στην Έκθεση του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού «Ταξίδι στον κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών» με θέμα την ανάπτυξη των μαθηματικών και της μαθηματικής σκέψης στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Οι στόχοι της έκθεσης ήταν:
- Να αναδείξει τα μαθηματικά των αρχαίων Ελλήνων ως θεμέλιο της επιστημονικής σκέψης.
- Να τονίσει ότι τα μαθηματικά είναι για όλους, καθώς:
-
- συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη του ατόμου
- αποτελούν διανοητική πρόκληση
- παρέχουν τη δυνατότητα υποβοήθησης σε διάφορες δραστηριότητές μας και είναι αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας και του πολιτισμού της κοινωνίας που τα παράγει και τα χρησιμοποιεί.
Πριν την επίσκεψη οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για το θέμα της έκθεσης και προετοιμάστηκαν στο μάθημα για την αρχαία ελληνική Φιλοσοφία και τη σύνδεσή της με τα Μαθηματικά, ώστε να αποκτήσουν την προτέρα γνώση, για να κατανοήσουν καλύτερα τη νέα γνώση, που θα αποκομίσουν από την Έκθεση.

Στον χώρο της Έκθεσης οι μαθητές μας στην αίθουσα αναμονής έπαιξαν, διάβασαν και «προθερμάνθηκαν» για όσα θα δουν.

Στη συνέχεια απόλαυσαν την ξενάγηση και μυήθηκαν στον επιστημονικό τρόπο σκέψης, γνωρίζοντας την απαρχή της και την επίδρασή της στη σύγχρονη επιστημονική σκέψη. Με την οπτικοποίηση και τη σύνδεση με την πρακτική ζωή - όπως για παράδειγμα το Πυθαγόρειο Θεώρημα - κατανόησαν κάποια δύσκολα θεωρήματα και αξιώματα των Μαθηματικών και προβληματίστηκαν για άλλα.

Μετά την επίσκεψη, στις αναστοχαστικές συζητήσεις που κάναμε στην τάξη, οι μαθητές διατύπωσαν τις θετικές τους εντυπώσεις από την έκθεση, είπαν ότι θα ήθελαν περισσότερο χρόνο, για να τους δοθεί η ευκαιρία να ψάξουν και οι ίδιοι θέματα της έκθεσης, που τους ενδιέφεραν περισσότερο - όπως ο τρόπος αρίθμησης - πράξεων των αρχαίων Ελλήνων, το παλίμψηστο του Αρχιμήδη, οι κωνικές τομές κ.α. - και αυτή η ανάγκη τους μας οδήγησε στη σκέψη να δημιουργήσουμε ομάδες εργασίας, για να διερευνήσουμε περισσότερο θέματα του ενδιαφέροντός τους. Επίσης προέκυψε η ιδέα να δημιουργήσουμε ένα λεξικό μαθηματικής ορολογίας και να συνδέσουμε τα Μαθηματικά και τη Φυσική με την Ετυμολογία και τα Αρχαία Ελληνικά, ώστε να βοηθηθούν στην καλύτερη κατανόηση των Φυσικών Επιστημών. Οι καθηγητές αυτών των ειδικοτήτων δεσμευτήκαμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας, να υλοποιήσουν αυτή τη θαυμάσια ιδέα.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: κ.Βασίλειος Αθανασάς, κα Νικολέτα Μπικσοτάκη, κα Αικατερίνη Προκοπίου, κα Νικολέττα Ζαραμητροπούλου, κ. Λουκάς Σιδηρόπουλος, κα Μαρία Σιάμ.